söndag 17 november 2013

Dörrkrans.

Jag är väldigt dålig på att julpynta utomhus. Så dålig att vi aldrig har haft någon dörrkrans till jul förrut.  Men i år, då slår jag på stort. Inte nog med att det faktiskt hänger en krans på dörren, Jag har till och med gjort den själv. Och så här i efterhand kan jag faktiskt inte förstå varför jag aldrig har gjort en förut. Så roligt! Och inte alls svårt!

Jag använde en halmkrans som stomme. Med hjälp av ståltråd snurrade jag fast granris som jag tog från vår enorma gran på gården.

 Jag knöt en rosett av juligt sidenband som jag sen fäste med lite ståltråd.
Sen tog jag ett silverfärgat spetsband och snurrade några varv runt hela kransen.
Tre vita bollar ut pompomsetet fick agera snöbollar.
Så klart måste det även finnas med något virkat, annars är det ju inte jag. Av rött bomullsgarn virkade jag ett par skridskor och hängde dit.
Som avslutning sprayade jag dit lite snö på ovansidan.
Jag är jättenöjd med min krans. Har du inte gjort din dörrkrans än? Då tycker jag absolut att du ska göra en. Sa jag att det var superkul?! Alla saker du behöver hittar på Slöjd-Detaljer.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Spika fast den ordentligt så den inte blåser bort till hästarna!

eller hamnar på en dörr nära dig...:D

Superfin, som vanligt när du pysslar.

Kram Grannen

Karin sa...

Superfin! Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...