fredag 13 juli 2012

Virkad elefant

Såklart var det varken en bikini eller toppluva
Det var ju en elefant
Men det hade några av er stenkoll på

En viktigt del i min virkningen är att mina virkprojekt måste få ligga och mogna på skrivbordet ett tag innan jag färdigställer dem. Det kan handla om dagar, veckor eller månader. Idag blev elefanten mogen att färdigställas. Den är så otroligt söt att jag måste göra fler. Dock ska jag göra några små ändringar i mönstret.

Mönstret kommer från Stoff och Stil
Men finns även att hitta här
Jag använde virknål 2.5 och Tilda från Garnaffären

1 kommentar:

Tina sa...

hihih, de är beroendeframkallande. jag har gjort 18 st, ja 18 ST.
de är populära att ge som födelse present. jag ändrade lite i mönstet bla svansen och fötterna och öronen.
lycka till.
mvh tina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...