måndag 18 februari 2013

Napphållare och en ev. utlottning

Jag sydde en ny napphållare till S. Tog lite Tildatyg som blev över när jag sydde soffkuddarna och sydde några raksömmar. Vips så var det klart!
När jag nu hade symaskinen framme drog jag igång ett nytt syprojekt. Jag har tidigare sytt ett lapptäcke till S men det är väldigt tunt, han behöver ett tjockare nu till våren. Ni vet när det är för varmt för åkpåse men för kallt för sommarfilt. 

Så nu är hela köksbordet täckt med tillklippta tygbitar. Kanske dålig tajming med tanke på att de stora kottarna har sportlov och ska äta alla mål hemma... för troligen kommer jag inte hinna färdigt idag... allt tar ju lite extra lång tid när man har bebis... måltider får intas vid soffbordet... inte kottarna emot.

En tanke... det blir väldigt många tygbitar kvar. Det räcker gott och väl till ännu ett täcke...  Är det någon som är intresserad av en utlottning av ett lapptäcke, i gröna tyger anpassat till vagga, barnvagn? Fundera på det ni så syr jag lite under tiden.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...