måndag 29 oktober 2012

Påtvingad virkpaus

Jag och min syster fyller dagarna efter varandra.
Så vi har kalasat hela helgen.
God mat och gott sällskap en fantastisk helg med andra ord.

Något som inte är lika fantastiskt är att jag har dragit på mig ännu ett typiskt gravidsymtom.
Svullna och onda händer, framför allt tummarna och pekfingrarna.
Barnmorskan kallar det karpaltunnelsyndrom.
Det ska visst gå över väldigt snabbt efter förlossning men det tröstar ju inte mig just nu.
Detta leder till att jag inte kan virka, det gör för ont.

Så nu är jag tvingad till en virkpaus och med det kommer inläggen också ligga lite på vila.
Jag hoppas det blir kortvarigt och att jag snart är tillbaka med virknålen i högsta hugg.
Hoppas ni orkar hänga kvar och vänta ut mig.

Undrar ni vad jag gör under tiden så ligger jag i soffan och klappar magen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...