torsdag 14 juni 2012

Tavadduharhemmabaconsås

Middagstips
Pasta och baconsås

En av mina favorit pastasåser är nog baconsås. Baconsåsen kan man variera i oändlighet. Byt bara ut någon eller några ingrediens och vips har du en helt ny sås. Brukar kalla den just "tavadduharhemmabaconsås". Tycker det beskriver den perfekt.
Idag gjorde jag så här:

Fräste bacon som jag delat i småbitar.
I med körsbärstomater och en delad vitlöksklyfta
(vitlöken tog jag bort när såsen kokat färdigt).
Klickade i några matskedar crème fraîche och hällde i en rejäl skvätt grädde.
Kryddade med vitpeppar och hade i ca 2 msk hackat gräslök och ca 2 msk dill.
Låt koka ett par minuter.
Smaka av, ev i med mer peppar och salt.
Servera med pasta och en sallad.

Och det härliga idag är att gräslöken, dillen och salladen
hämtade jag i vår trädgård.

Fantastiskt gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipset, låter smarrigt!
Bacon är verkligen en räddare i nöden.
Mvh Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...