måndag 11 juni 2012

Oinbjuden gäst och karantän

I lördags fick T oväntat besök, Magsjukan. 48- timmars regeln har nu satt oss i karantän.
Det är lite segt, T är pigg som en mört.
Medans kottarna har lekt har jag sytt ett lapptäcke till Korven (läs bebisen). Lite tidigt kanske men jag kunde inte hålla mig längre =). Jag är inte alltid vän med min symaskin, Den lever lite sitt eget liv kan man säga men idag gick det hyfsat bra. Jag behövde bara ringa mamma 1 gång
Framsidan är gjort av Tildatyger från Panduro. Baksidan är ett grått plyschtyg. Den blev 72*92 cm.
Igår gjorde jag en tårtbit, Hallontårta med Nutella och Hallon som fyllning. Det låter ju fanastiskt gott.

1 kommentar:

Karin sa...

Hej!
Vilket fint lapptäcke du sytt, kul, jag har precis samma tygbitar fast i rött/rosa som ligger och tittar på mig när jag går förbi, får väl sy när tiden kommer. Ha det bra, Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...